fredag 28 september 2012

Fototävling!

Hm.. Kanske ska ta och damma av den här bloggen och faktiskt börja skriva något...

Ja, varför kan jag inte börja med ett bidrag till en fototävling? Hittade den här tävlingen på fotogeniquee.blogg.se och jag kunde inte motstå den ^^
Man kan vinna ett presentkort på kamda.se och jag blev riktigt intresserad av det här "startpaketet" med filter, motljusskydd och fjärrutlösare ^^ Man kan också vinna prylar från sheinside.com ^^

Tävlingen går ut på att välja ut en bild som man är speciellt nöjd med och utan att tveka valde jag bilden här nedanför. Varför är jag så nöjd med den då? Enkelheten! Va?! Låt mig förklara ^^
Jag stod och väntade på bussen när flyttfåglarna flög förbi. Jag tyckte att det såg så fint ut så jag plockade upp min mobil och tog ett kort som jag sedan direkt redigerade och delade via Instagram. Först tänkte jag inte så mycket på bilden, men när jag sedan tittade på den några timmar senare kunde jag inte sluta häpnads över hur otroligt snygg den blev! Hur dramatisk bilden blev med siluetten av fåglarna och huset mot molnen.
Jag tar sällan kort med mobilkameran då jag äger en systemkamera (min lilla älskling Canon EOS 550D) och jag trodde aldrig att jag skulle bli så nöjd med en mobilbild redigerad i Instagram O_O


2 kommentarer:

  1. Var gärna med i min fototävling (http://linaphoto.blogg.se/2012/october/fototavling.html#comment) :)
    Kramar!

    SvaraRadera